Normale spørgsmål og svar

Her finder du en oversigt over vores mest normale spørgsmål og svar.

Klik på et spørgsmål for at se svaret.

 

 

  1. Hvad er Mit Biltema?
    <p>Mit Biltema g&oslash;r det nemmere at v&aelig;re kunde hos Biltema. N&aring;r du er medlem af Mit Biltema f&aring;r du adgang til dine gemte indk&oslash;bslister og digitale kvitteringer.</p> <p><strong>Bem&aelig;rk:</strong> Vil du gemme en indk&oslash;bsliste, skal du v&aelig;re logget ind for at oprette, redigere og gemme indk&oslash;bslisten.</p> <p>Log ind eller bliv medlem nedenfor.</p> <p><a class="button button__transparent--blue--light button__rounded margin__bottom--1" href="http://3Dbiltema.xx.hybrid%26redirect_uri%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.biltema.dk%252F%26response_type%3Dcode%2520id_token%26scope%3Dopenid%2520email%2520profile%2520offline_access%26state%3DOpenIdConnect.AuthenticationProperties%253DxjpllB44qyJAmG8R4UTcSOeMEckL8q3U5xAFgi8TPcs4gK5Ko7dGU00hDVrcnx3Mc0qAEwPq7FY5xa3dXVKmKgALai1DXAleSGDQGXyoGxYVjmA1RuZEaDTLcjpm4bTioEmEn8udgt70coKG9vXPBPDEl0WDCgVlGo8CV2WBNC21-bwMpO3atP8MxxwLzKHsUloZJif3Am3m4oejED5A3Sc33BI9gUtkOJ6XvQn1c3w127Dg5msy6MMNgbrWiYZG%26response_mode%3Dform_post%26nonce%3D638218156860459697.MTM0NWJiOTQtMzAxYi00YTZmLTk5OWItZTQyYzdkN2FiMzQxZTZjZTdmNzktMjY0NC00NDZkLTkwOTEtYzRkODZjNTdjNGQx%26post_logout_redirect_uri%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.biltema.dk%252F%26ui_locales%3Dda-DK%26code_challenge%">Tilmeld dig eller log ind&gt;&gt;</a></p>
  2. Hvad er idéen og historien bag Biltema?
    <p>Biltema tilbyder i dag et bredt sortiment for hele familien inden for omr&aring;derne Bilreservedele/tilbeh&oslash;r, MC, cykler, v&aelig;rkt&oslash;j, kemi, byggeri, b&aring;d, fritid, hjem og kontor-multimedia. Totalt markedsf&oslash;rer Biltema over 19.000 varer. Vores vision er at g&oslash;re det &oslash;konomisk opn&aring;eligt for almindelige mennesker at have bil, b&aring;d, bolig, v&aelig;rkt&oslash;j og fritidsartikler af h&oslash;j kvalitet og derigennem skabe en rigere fritid for disse mennesker.</p>
  3. Hvordan kan Biltema holde så lave priser?
    <p>Biltema benytter ingen fordyrende mellemled n&aring;r produkterne k&oslash;bes ind, i stedet laver Biltema direkte aftaler med producenten. P&aring; denne m&aring;de kan vi tilbyde produkter i god kvalitet til en meget overkommelig pris.</p>
  4. Hvem fremstiller Biltemas produkter?
    <p>Vores produkter s&aelig;lges under varem&aelig;rket Biltema, hvilket betyder at vi i juridisk forstand ogs&aring; er producent.</p>
  5. Hvordan arbejder I med at sikre kvaliteten på produkterne?
    <p>Biltema str&aelig;ber efter god kvalitet i sine produkter. Den enkle id&eacute; bag dette er, at det er dyrt med d&aring;rlig kvalitet. Vi definerer god kvalitet som, at produktet er fejlfrit og im&oslash;dekommer kundens forventninger. For visse produktomr&aring;der, s&aring;som v&aelig;rkt&oslash;jer, er der to klare kvalitetsniveauer. Det niveau, der er kendetegnet ved, at produkterne har ti &aring;rs garanti, er prim&aelig;rt rettet mod kvalificerede brugere, der bruger v&aelig;rkt&oslash;jerne professionelt. Prisen p&aring; disse v&aelig;rkt&oslash;jer er meget konkurrencedygtig i forhold til kvaliteten af ​​produkterne. Det andet niveau henvender sig til dem, der &oslash;nsker gode v&aelig;rkt&oslash;jer, men ikke bruger dem dagligt, hvorfor de foretr&aelig;kker en meget lav pris.</p>
  6. Hvordan kan Biltema garantere tilgængeligheden af produkterne?
    <p>For at kunne tilbyde varer af god kvalitet til den lavest mulige pris, k&oslash;ber vi dem direkte fra producenter over hele verden. Leveringstider kan undertiden v&aelig;re meget lange. Selvom vi g&oslash;r vores ypperste for at f&aring; varerne hjem, er det vanskeligt at vurdere eftersp&oslash;rgslen eller forudse forsinkede leverancer, hvorfor varer nogle gange ikke er p&aring; lager. Vi tager derfor forbehold, fordi vores varer til tider ikke er tilg&aelig;ngelige, n&aring;r kunderne anmoder om det.</p>
  7. Kan jeg bestille produkter fra Biltema via postordre eller hjemmeside?
    <p>Vi tilbyder ikke hjemmelevering, men med vores K&oslash;b &amp; Hent service kan du k&oslash;be varer online, som du s&aring; kan afhente pakket og klar i dit n&aelig;rmeste varehus. Du kan ogs&aring; v&aelig;lge at f&aring; dine varer leveret til din bil af vores personale.</p>
  8. Sender I varer mellem jeres varehuse?
    <p>Nej det g&oslash;r vi ikke. Varehusene har ikke mulighed for at sende varer fra et varehus til et andet.</p>
  9. Hvordan er Biltemas syn på arbejdsvilkår og etik?
    <p>For os i Biltema er det meget vigtigt, at virksomheden overholder love og regler p&aring; alle niveauer. Derfor stiller vi f&oslash;lgende krav til vores partnere. Biltema kontrollerer, at disse regler f&oslash;lges ved at foretage planlagte og spontane bes&oslash;g hos leverand&oslash;rerne, og vi kr&aelig;ver, at vores leverand&oslash;rer regelm&aelig;ssigt foretager inspektionsbes&oslash;g hos deres underleverand&oslash;rer.</p> <ul> <li>Alle leverand&oslash;rer og producenter skal handle i overensstemmelse med de sociale rettigheder, der findes i de respektive lande.</li> <li>Nationale arbejdsvilk&aring;r som minimumsl&oslash;n, maksimal arbejdstid og sikkerhedsstandarder skal overholdes n&oslash;je.</li> <li>B&oslash;rnearbejde m&aring; ikke forekomme under nogen omst&aelig;ndigheder, og den g&aelig;ldende minimumsalder for arbejdstagere skal overholdes n&oslash;je.</li> <li>Gaver eller andre fordele m&aring; ikke modtages fra leverand&oslash;rer eller partnere.</li> <li>Alle leverand&oslash;rer skal informeres om vores krav og skal skriftligt love at overholde disse.</li> </ul>
  10. Hvordan arbejder Biltema med velgørenhed?
    <p>Biltema st&oslash;tter n&oslash;je udvalgte velg&oslash;renhedsprojekter, som bidrager til en positiv samfundsudvikling i andre dele af verden. L&aelig;s mere omkring Biltema Foundation <a href="/link/cb363a855e8f40828a235070814d6f7f.aspx">her</a></p>
  11. Hvis jeg vil ansøge om en ledig stilling hos Biltema, hvordan gør jeg det?
    <p>For at f&aring; et overblik over de ledige stillinger vi har hos Biltema, skal du g&aring; til vores job og karriereside herunder. I linket kan du ogs&aring; s&oslash;ge uopfordret hos Biltema. Du skal benytte knappen &rdquo;Connect&rdquo; og derefter v&aelig;lge det varehus du &oslash;nsker at s&oslash;ge arbejde hos.</p> <p><a href="https://biltemadanmark.teamtailor.com/">Bes&oslash;g vores karriereside</a></p>
  12. Hvor ligger Biltema?
    <p>Biltema findes i dag mere end 150 steder i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Inden for de n&aelig;ste par &aring;r &aring;bnes et antal nye varehuse. Find information og &aring;bningstider for dit lokale varehus <a href="/link/d1a4efda3f7d461e8a6370e5e3dd1408.aspx">her</a></p> <p>P&aring; vores varehussider finder du ogs&aring; GPS-koordinator p&aring; varehusene.</p>
  13. Har Biltema prisgaranti og prismatch?
    <p>Hos Biltema bestr&aelig;ber vi os altid p&aring; at have de skarpeste priser p&aring; markedet. Samtidigt justerer vi vores priser i forhold til markedets tendenser med j&aelig;vne mellemrum.</p> <p>Dette betyder, at det ikke er muligt for os at yde prismatch p&aring; vores konkurrenters priser eller prisgaranti efter k&oslash;b af en vare.</p> <p>Ligeledes yder vi heller ikke prismatch p&aring; priser, der vedr&oslash;rer andre brands solgt indenfor sortimentet hos Biltema (Lay-Z-Spa og Bestway eksempelvis)</p>
  14. Hvilke kort og valuta kan man betale med?
    <p>I vores varehuse tager vi imod danske kroner samt Euro (Der modtages alle EUR sedler, dog ikke EUR 500 eller EUR m&oslash;nter). Du kan anvende Visa, American Express, Mastercard, Maestro og VPay hvis du ikke allerede har f&aring;et vores fordelagtige Biltemakort.</p>
  15. Kan jeg betale med MobilePay i varehuset?
    <p>MobilePay er nu en betalingsmulighed ved fysisk k&oslash;b i varehuset, samt i Biltema Caf&eacute;.</p> <p><strong>(Obs. Det er desv&aelig;rre ikke muligt at betale med MobilePay via K&oslash;b &amp; Hent eller i selvbetjeningskasser)</strong></p>
  16. Hvad skal jeg huske på, når jeg køber reservedele til biler?
    <p>Husk at n&aring;r du k&oslash;ber reservedele til biler, kan der muligvis findes flere alternativer til din bil end dem der er inkluderet i vores sortiment. Det er vigtigt at du sammenligner det nye produkt med det gamle inden montering eller demontering - inden du bruger det. Hvis du har en privatimporteret eller ombygget bil, kan den afvige fra vores anbefalinger. Husk at mange reservedele skal samles af en professionel. Saml derfor ikke produktet selv, hvis du ikke er sikker p&aring; hvordan du g&oslash;r det.</p> <p><a href="/link/6eb13d773d694a42bce46dbd31dfbbf8.aspx">Find reservedele til din bil med dit reg.nr.</a></p>
  17. Jeg vil købe en samlet cykel, hvad koster det at få cyklen samlet?
    <p>Alle vores varehuse tilbyder samling af cykler. L&aelig;s mere omkring Biltema Service <a href="/link/73a51518426a4d999d072580c27f7555.aspx">her</a></p>
  18. Kan I hjælpe med at skaffe stelnummeret på min cykel?
    <p>Biltema er ikke forpligtet til at gemme stelnumre p&aring; cykler. Det er altid k&oslash;bers ansvar at notere dette. Vi opbevarer ikke stelnumre pga. GDPR-regler, og kan derfor ikke oplyse stelnummeret, hvis du har mistet din cykel.</p> <p>Hvis du ikke k&oslash;bte en forsikringsgodkendt l&aring;s sammen med cyklen, anbefaler vi dig at notere stelnummeret p&aring; fakturaen eller tage et foto af stelnummeret p&aring; selve cyklen. Forhandleren har siden 2009 ikke haft pligt til at notere stelnummeret eller gemme dette.</p> <p><a href="https://www.retsinformation.dk/eli/ft/200812L00007">L&aelig;s mere her</a></p>
  19. Hvordan fungerer Biltemakortet?
    <p>Biltemakortet er til dig som vil handle n&aring;r du vil og betale som det passer dig. Med Biltemakortet kan du i fred og ro v&aelig;lge det betalingsalternativ som passer til netop dig! Vores Biltemakort g&oslash;r det enkelt at handle og derefter klare betalingen hjemmefra i det tempo du vil. L&aelig;s mere om kortet og hvordan du ans&oslash;ger lige <a href="/link/25b3c7d04fa949828cf6469632d62ec4.aspx">her</a>.</p>
  20. Betalingsløsning til virksomheder, hvordan fungerer det?
    <p>Som virksomhed kan du ans&oslash;ge om at blive oprettet som fakturakunde hos Biltema. Udfyld ans&oslash;gningen, og f&oslash;lg instruktionerne, s&aring; behandlingen af ​​din ans&oslash;gning kan starte. Hvis du er godkendt, modtager du automatisk en kredit p&aring; 5000,- og betalingsbetingelserne er 14 dage.</p> <p><a href="https://firma.biltema.dk/da-dk/">Opret konto / Log ind p&aring; firmaportalen</a></p>
  21. Information om gavekort
    <p>Gavekort er gyldige i 12 m&aring;neder fra k&oslash;bsdatoen (Info findes bag p&aring; gavekortet) Mistede eller beskadigede gavekort refunderes ikke. Kontakt kundeservice ved tekniske problemer eller andre sp&oslash;rgsm&aring;l ang&aring;ende dit gavekort.</p> <p><a href="/link/d733d734fed04e019427d0244f21229d.aspx">L&aelig;s mere om gavekort her</a></p>
  22. Information om tilgodebevis
    <p>Et tilgodebevis er gyldigt i 12 m&aring;neder fra den udstedte dato (Datoen er foran p&aring; kvitteringen). Mistede eller beskadigede tilgodebeviser refunderes ikke. (Beskadiget betyder, hvis teksten p&aring; kvitteringen g&aring;r tabt). N&aring;r udl&oslash;bsdatoen er passeret, er tilgodebeviset ikke l&aelig;ngere aktiv og kan ikke fornyes.</p>
  23. Hvad har Biltema af garanti på produkterne?
    <p>Vi giver et &aring;rs garanti p&aring; varerne i vores sortiment med undtagelse af forbrugsprodukter som f.eks. lommelygtebatterier, gl&oslash;delamper og slitagedele, der giver vi 6 m&aring;neders garanti. P&aring; en del af produkterne tilbyder vi 3, 4, 5 eller 10 &aring;rs garanti - disse produkter er forsynet med et s&aelig;rskilt garantisymbol.</p> <p>Garantiperioden regnes fra indk&oslash;bsdato mod forevisning af kassekvittering. Hvis en vare i garantiperioden g&aring;r i stykker pga. en fabrikations - eller materialefejl reparerer eller alternativt bytter vi den. Hvis varen ikke l&aelig;ngere findes i vores sortiment tilbyder Biltema en tilsvarende erstatningsvare. Det er Biltema, som afg&oslash;r, hvad der er en tilsvarende erstatningsvare.</p> <p>I &oslash;vrigt f&oslash;lger vi forbrugerk&oslash;belovens regler. Biltema er ikke ansvarlig for driftstab. Kassekvitteringen g&aelig;lder som garantibevis.</p>
  24. Hvordan gør jeg når jeg vil returnere en vare?
    <p>Ved k&oslash;b hos Biltema har du 30 dages &aring;bent k&oslash;b hvilket betyder at du kan f&aring; pengene tilbage n&aring;r du returnerer din vare. Du kan aflevere varen i hvilket varehus du vil.</p> <p>&nbsp;</p>
  25. Hvordan fremsætter jeg en reklamation?
    <p>G&aring; til dit n&aelig;rmeste varehus og <strong>tag varen og kvitteringen med dig</strong>. Det er varehuset, som h&aring;ndterer reklamationer.</p>
  26. Jeg har flere spørgsmål, hvordan kommer jeg nemmest i kontakt med jer?
    <p>Du kan f&aring; fat p&aring; os via <a href="mailto:kundeservice@biltema.dk">kundeservice@biltema.dk</a>, vores chat p&aring; hjemmesiden&nbsp;eller via telefon 70 80 77 70 inden for vores &aring;bningstider i kundeservice.</p>
  27. Er Jeres produkter uafhængigt testet?
    <p>Vores produkter indg&aring;r ofte i test, der er udf&oslash;rt af uafh&aelig;ngige parter, og resultaterne er offentliggjort i forskellige medier. <a href="/link/1e191627fef04ab98bfa581a68295353.aspx">Her</a> har vi samlet nogle af de test, der er udf&oslash;rt p&aring; vores produkter.</p>
  28. Hvilken dokumentation findes på produkterne via hjemmesiden?
    <p>Med vores dokuments&oslash;gning kan du s&oslash;ge p&aring; og downloade manualer og datablade p&aring; produkterne i PDF-form.</p> <p><a class="button button__transparent--blue--light button__rounded margin__bottom--1" href="/link/93bf10f865cf443b832c09c71a989884.aspx">S&oslash;g efter dokumenter her</a></p>