Kunderne bakker op under nedlukning

Kunderne bakker op under nedlukning

Da COVID-19 gjorde sit indtog lancerede Biltema Køb & Hent Drive In, så kunderne kunne handle nemt og sikkert. Under nedlukningen bakker kunderne op om konceptet, og omsætningen er over forventning.

Detailgiganten Biltema var blandt de allerførste, der stod klar med en drive-in-løsning sidste forår, da Danmark lukkede ned. Den nye service, hvor kunderne kunne købe online og trygt få leveret varerne i bagagerummet, blev godt modtaget, og salget gik forrygende.

I de første uger af januar, hvor detailhandlen har været lukket ned, har omsætningen ligget på omkring halvdelen af, hvad omsætningen var i samme periode sidste år, hvor varehusene havde åbent.

Fra starten af coronakrisen har vi oplevet, at vores kunder i den grad har taget vores drive-in-service til sig. Og nu, hvor der er total nedlukning, er det endnu vigtigere for os, og igen mærker vi en stor opbakning, siger Jacob Borring Møller, der er administrerende direktør i Biltema.

Vores medarbejdere har travlt med at pakke ordrer hver dag, og det er helt fantastisk, at vi på trods af nedlukningen er i stand til at opretholde en omsætning, og derfor kan holde folk i arbejde, afslutter han.

 

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 152 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk