Betingelser og vilkår Køb & Hent

1. Generel købsinformation

Disse generelle vilkår for ”Køb & Hent” gælder mellem dig som forbruger og Biltema Danmark A/S, cvr.nr. 25 28 98 46, når du køber varer online på www.biltema.dk og afhenter dem i det valgte Biltemavarehus.
Du kan kun handle på Biltema online, hvis du er en myndig person og har ret til at indgå en aftale.

Biltema tager forbehold for eventuelle fejl i tekster og billeder samt for prisændringer. Dette gælder for oplysninger på Biltema.dk, i kataloger og i vores udsendte reklame- og markedsføringsmateriale. Biltema har ret til at korrigere sådanne fejl, ændre eller opdatere information på Biltema.dk og løbende foretage produktændringer og forbedringer.

2. Bestilling og køb af vare

Ved bestilling af varer på Biltema.dk indgår du en aftale om køb, når du vælger at bekræfte din bestilling på Biltema.dk. Biltema vil sende en bekræftelse af dit køb via SMS eller e-mail til de kontaktoplysninger, som du opgav ved bestillingen.
Bestilte varer forbliver Biltemas ejendom til de fuldt ud er betalt.

2.1 Ændring af bestilling

Hvis du opdager fejl i din bestilling, er det vigtigt, at du omgående kontakter det valgte Biltemavarehus for at ændre din bestilling. Vi gør opmærksom på, at vi desværre ikke kan tilføje varer til din bestilling. Vi kan fjerne varer fra din bestilling, hvis din henvendelse sker inden bestillingen er pakket.

Ved åbenlyse fejl (f.eks. forkert pris, trykfejl m.v.) forbeholder Biltema sig ret til at korrigere fejlen med tilbagevirkende kraft. Hvis du ikke er tilfreds med vores korrektion, har du selvfølgelig ret til at annullere din bestilling.

2.2 Information om varen

Information om den enkelte vare er tilgængelig på Biltema.dk i forbindelse med købet af varen. For fuldstændig information om varen henvises til varens emballage.

2.3 Lagersaldo

Aktuel lagerstatus for en vare i det respektive Biltemavarehus oplyses på biltema.dk i forbindelse med bestillingen. Hvis Biltema gør opmærksom på, at din bestilling ikke kan leveres fuldt ud på grund af eventuelle afvigelser i lageroplysningerne på biltema.dk, vil det aktuelle Biltemavarehus kontakte dig. I så fald har du naturligvis ret til at annullere eller ændre din bestilling. Biltema forbeholder sig ret til ikke at gennemføre en bestilling i tilfælde, hvor varen ikke er på lager eller ved tekniske fejl. Tilsvarende er gældende, hvis lagersaldoen har ændret sig fra bestillingstidspunktet til din bestilling afhentes af dig i det aktuelle Biltemavarehus. Biltema vil i et sådant tilfælde tilbagebetale et eventuelt betalt beløb til dig i overensstemmelse med nedenstående betalingsløsning.

3. Priser og betalingsmetoder

Prisen for de varer, du bestiller, er den pris, der er angivet på biltema.dk på dagen for din bestilling, eller da du senest ændrede din bestilling, med forbehold for eventuelle trykfejl eller andre fejl. Alle priser angives inklusive moms.

Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder i samarbejde med Qliro. I tilknytning til dette orienterer vi om, at hvis køb ikke gennemføres, håndteres tilbagebetalingen af Qliro ved enten at frigive det reserverede beløb eller ved at kreditere betalingen. 

Kortbetaling
Du kan vælge, at betale hele ordreværdien med betalings- eller kreditkort. Vi accepterer i øjeblikket Dankort, VISA og Mastercard. Der pålægges intet kortgebyr, og kreditkortbetaling håndteres af vores betalingspartner Qliro for at garantere en hurtig og sikker betaling. For at øge sikkerheden bruger vi 3D-Secure, som er en global sikkerhedsstandard - udviklet af VISA og Mastercard til betalinger over internettet.

Når du har bekræftet dit køb på biltema.dk, skal du angive dine kortoplysninger for at gennemføre bestillingen, hvorefter prisen for bestillingen vil blive reserveret på din konto. Transaktionen sker med SSL-kryptering, hvilket betyder, at ingen uvedkommende kan se dine oplysninger. Selve kortdebiteringen sker først, når din bestilling er afhentet af dig i Biltemavarehuset. Du er forpligtet til at sikre, at der er penge på det kort, du har valgt at betale med i forbindelse med reservering og betaling. Hvis det angivne kort ikke debiteres, når du henter varerne, har Biltema ret til at annullere købet eller kræve betaling med tilbagevirkende kraft. Reserverede beløb håndteres af Qliro. Hvis du har spørgsmål om dit reserverede beløb, bedes du kontakte Qliro direkte via kontaktoplysningerne på https://www.qliro.com/.

Sådan fungerer det:

  1. Vælg kreditkort som betalingsmetode i kassen. Du forbindes nu til Qliros sikre betalingsserver.
  2. Vælg type af kreditkort, angiv kortnummer, gyldighedsdato, kortets sikkerhedskode (CVV) og navnet på kortindehaveren. Bemærk venligst, at ved brug af e-kort bør du angive mindst to måneders gyldighedstid.
  3. Der gennemføres en kontrol af, at kortoplysningerne er korrekte, og at der er dækning for købet.
  4. Købssummen reserveres først på din konto.
  5. Det reserverede beløb overføres til det valgte Biltemavarehus, når varerne sendes.

Kortbetalinger sker i et system, som opfylder krav i overensstemmelse med sikkerhedsstandarden PCI-DSS. Hvis du vil have information om din betaling, kan du kontakte Qliro via kontaktoplysningerne på https://www.qliro.com/.
Bemærk, at vi (Storebox) i dag ikke understøtter betaling, der sker med betalingskort via Samsung Pay eller Apple Pay.

Qliro faktura
Sammen med Qliro tilbyder vi dig betaling via faktura, så du nemt og trygt kan handle på nettet. Fakturaen skal betales inden for 14 dage fra fakturadatoen. Fakturaen sendes via e-mail til den mailadresse, du oplyste ved købet. Du kan også se og betale fakturaen i Qliros app/hjemmeside.

Ved forsinket betaling sendes en påmindelse til dig, og der tillægges et gebyr på 100 DKK. for forsinket betaling samt en morarente på 7 % + gældende referencerente. Ved yderligere forsinkelse tillægges et lovfæstet inkassogebyr.

Ved fakturakøb forbeholder vi os ret til at foretage en kreditvurdering gennem Qliro AB. Indsamling og behandling af dine personoplysninger samt kreditvurdering er nødvendig for, at vi kan behandle dit ønske om 14 dages kredit.

Gennem købet godkender du ud over almene vilkår for online handel på biltema.dk også Qliro´s vilkår for faktura.
Ønsker du mere information om Qliros vilkår, kan du klikke her.

Qliro ”Køb nu - betal senere”
Med denne betalingsmetode har du 0 % rente og et oprettelsesgebyr på 39 DKK. Derudover tillægges der ingen yderligere gebyrer. Fakturaen sendes med e-mail midt i kampagnemåneden. Du kan også se og betale månedsfakturaen i Qliros app/hjemmeside.

Ved forsinket betaling overgår betalingsplanen for Kampagne til Qliro Konto, hvor der tillægges et gebyr på 100 DKK for forsinket betaling samt en morarente på 7 % + gældende referencerente på næstkommende månedsfaktura.

Ved købet forbeholder vi os ret til at foretage en kreditvurdering gennem Qliro AB. Indsamling og behandling af dine personoplysninger samt kreditvurdering er nødvendig for, at vi kan behandle dit ønske om kreditkøb.

Fuldstændige vilkår: Qliros fuldstændige kampagnevilkår

Se også Standardiseret Europæisk Forbrugerkreditinformation.

Qliro Konto & delbetaling
Når du vælger delbetaling, får du straks besked, om din ansøgning er bevilget, og vi kan håndtere dit køb med det samme. Hvis din ansøgning ikke bliver bevilget, kan du gå tilbage og vælge en anden betalingsmetode.

Du kan have et eller flere igangværende delbetalingskøb, og Qliro sammenholder dem på en månedsfaktura, som sendes til dig via e-mail i midten af hver måned. I Qliros app/hjemmeside har du også mulighed for at se og betale månedsfakturaen. Du kan når som helst i delbetalingsperioden betale hele din tilbageværende gæld.

Ved forsinket betaling sendes en påmindelse til dig, og der tillægges et gebyr på 100 DKK for forsinket betaling samt en morarente på 7 % + gældende referencerente. Ved yderligere forsinkelse tillægges et lovfæstet inkassogebyr.

Ved købet forbeholder vi os ret til at foretage en kreditvurdering gennem Qliro AB. Indsamling og behandling af dine personoplysninger samt kreditvurdering er nødvendig for at vi kan behandle dit ønske om kreditkøb.

Betalingsmuligheder og fuldstændige vilkår: Qliros fuldstændige vilkår og betalingsmuligheder for konto og delbetaling

Se også Standardiseret Europæisk Forbrugerkreditinformation.

Tillægsinformation om Køb & Hent Drive In
Dine varer anses for at være leverede, når du har fået dem udleveret i din bil ved dit Biltema varehus. Varerne kan afhentes 30 minutter efter du har modtaget Biltemas bekræftelse på dit køb per SMS eller e-mail via de kontaktoplysninger, du har angivet på bestillingstidspunktet.

Hvis bestillingen er aflagt 2 timer eller kortere tid før varehusets lukketid, kan afhentning ske den efterfølgende dag.

Følg skilte og anvisninger for "Køb & Hent Drive In", når du ankommer til dit Biltema varehus.

For at sikre at du er ankommet, og at dine varer leveres til din bil, beder vi dig gøre følgende, når du ankommer:

  1. Når du er kommet frem til afhentningspladsen melder du din ankomst ved at klikke på knappen "Meld ankomst" som du har fået via tidligere tilsendt information.
  2. Venligst angiv dit registreringsnummer så personalet ved hvilken bil de skal levere til. Du kan enten gøre dette via den tilsendte SMS eller e-mail.
  3. Vær sikker på at bagagerummet er ulåst (Under Corona-pandemien er du meget velkommen til at åbne bagklappen for os), og at du har et passende køretøj til at afhente den ordre, du har afgivet.
  4. Ved at gøre dette accepterer du vores brugervilkår for Køb & Hent Drive In, og at dette sidestilles med en kvittering for, at du har fået leveret dine varer.
  5. Hvis du ikke afhenter dine varer inden 48 timer efter du har modtaget en ordrebekræftelse, ophæves købet og dine penge tilbagebetales.

4. Leveringsinformation

Dine varer anses for leverede, når du henter dem i det valgte Biltemavarehus. Varerne kan afhentes 30 minutter efter, du har modtaget Biltemas bekræftelse på dit køb pr. SMS eller e-mail via de kontaktoplysninger, som du opgav ved bestillingen.

Hvis bestillingen er lagt 2 timer eller kortere tid inden det aktuelle Biltemavarehus lukker, kan afhentning ske den efterfølgende dag.

Følg skiltene til ”Køb & Hent”-disken i det Biltemavarehus, hvor du har valgt at afhente dine varer. For at sikre, at dine varer afhentes af dig, skal du fremvise legitimation og den modtagne bekræftelse af bestillingen. En eventuel repræsentant skal vise både sin egen og din legitimation.

Hvis du ikke afhenter din vare inden 48 timer efter, du har modtaget bekræftelsen, annulleres købet og dine penge tilbagebetales.

Bemærk, at når du køber produkter via Køb & Hent Drive In, er det vigtigt, at du sørger for at afhente din ordre med et passende køretøj. Sørg for at bagagerummet er ryddet og bagsæderne nedfældet. Medbring en trailer, hvis du har købt større og omfangsrige produkter. På den måde kan varehuspersonalet levere ordren på en god, effektiv og frem for alt sikker måde.

Tunge og større produkter, der ikke kan læsses sikkert af varehusets personale, er du som kunde selv ansvarlig for at pakke i dit køretøj.

 

5. Fortrydelsesret, åbent køb og reklamationer

5.1 Fortrydelsesret

Når du har handlet hos Biltema’s Køb & Hent-service har du mulighed for at fortryde dit køb i op til 30 dage, hvor du eller en stedfortræder afhentede bestillingen i det aktuelle Biltemavarehus. Fortrydelsesretten gælder ikke for produkter, hvor du har brudt forseglingen og hvor disse produkter ikke kan returneres på passende vis af helbreds- eller hygiejnemæssige årsager, eller produkter, som hurtigt forringes eller bliver for gamle. Fortrydelsesretten gælder heller ikke for produkter, som er fremstillet efter dine anvisninger eller som på anden vis har fået et tydeligt personligt præg.

Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du henvende dig i dit Biltemavarehus med produktet og din kvittering og meddele, at du har fortrudt købet. 

Du kan også sende en klar og tydelig besked til Biltema (kontaktoplysninger angives nedenfor) om din beslutning om at fortryde dit køb. Angiv dit navn, din adresse og anden relevant information, f.eks. bestillingsnummer, kvitteringsnummer og varens navn, i beskeden. Herefter skal du henvende dig i dit Biltema varehus.

For at kunne benytte dig af din fortrydelsesret i tide, skal du henvende dig i dit Biltemavarehus og meddele, at du fortryder købet i overensstemmelse med ovenstående, inden for 30 dage fra den dag, hvor du eller en stedfortræder afhentede varen i det aktuelle Biltemavarehus.

Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra og med den dag, hvor Biltema eller Biltemavarehuset har modtaget din beslutning om at benytte dig af fortrydelsesretten og forudsat, at Biltema på dette tidspunkt har fået produktet tilbage.

5.2 Returret

Ved køb hos Biltema har du 30 dages returret fra den dag, hvor du eller en stedfortræder har afhentet bestillingen i det aktuelle Biltemavarehus. Dette betyder, at du kan få pengene tilbage, når du returnerer din vare. Du kan returnere den i et hvilket som helst Biltemavarehus, du ønsker.
Henvend dig omgående til kundeserviceafdelingen i dit nærmeste Biltemavarehus. OBS! Husk at medbringe kvitteringen. Varerne byttes eller tages tilbage, hvis følgende vilkår er opfyldt:

  • Varen er ubrugt, dvs. ikke ødelagt eller beskadiget.
  • Originalemballagen er uskadt, dvs. brugbar. Olier, kemikalier og andre produkter, som mangler forsegling, byttes ikke.
  • Kvittering fremvises.
  • Byttet eller returneringen sker inden for 30 dage fra købsdatoen.
  • Undtagelsen er visse bilelektronikartikler og i så fald vil der stå på kvitteringen "Elektronikprodukt Bil, kan ikke returneres!".
  • Udsalgsvarer kan ikke returneres.

 

5.3 Reklamationer

Ifølge Købeloven har du ret til at reklamere en vare med fejl inden for to år på grund af fejl. Reklamation skal ske snarest muligt efter, at fejlen er opdaget. Ved reklamationer skal du henvende dig til dit nærmeste Biltemavarehus og medbringe varen og kvitteringen. Hvis det indebærer ekstra besvær for dig at besøge nærmeste Biltemavarehus i forbindelse med din reklamation, anbefaler vi, at du først tager kontakt til dit Biltemavarehus på telefon 70 80 77 70. Hav varen og kvitteringen klar.

Hvis der er fejl på en vare, vil du enten blive krediteret varens værdi, få fejlen afhjulpet eller få en erstatningsvare, hvis det ikke medfører en urimelig omkostning for Biltemavarehuset. Ved betaling med kort vil kreditering ved fejl på en vare ske til samme kort, som du opgav ved bestillingen. Ved betaling med faktura bliver krediteringen foretaget af Qliro i henhold til deres vilkår.

6. Personoplysninger

Når du handler eller interagerer med os, deler du dine personoplysninger med os. Vi håndterer personoplysninger i henhold til Biltemas integritetspolitik.
Du finder den seneste version af integritetspolitikken på
https://www.biltema.dk/kundeservice/brugervilkar/integritetspolitik/

7. Kontakt

Du kan kontakte Biltemas Kundeserviceafdeling, som sidder klar til at svare på dine spørgsmål, på kundeservice@biltema.dk eller på telefonnummer 70 80 77 70 på hverdage mellem 09.00-19.00 og weekender/helligdage 9.00-16.00.
Adresse, telefonnummer og e-mail til de respektive Biltemavarehuse finder du på Biltema.dk.

8. Tvister

Hvis du og Biltemavarehuset ikke kommer overens, henviser vi dig til at oprette en sag hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (www.forbrug.dk). Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen træffer uafhængige afgørelser om blandt andet reklamationer. Biltema medvirker altid i eventuelle tvister hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.